#EduThursday
Cum vedem noi acomodarea treptată? De aici pornesc principalele întrebări ale părinților. Azi am pus în balanță cele 2 alternative (în cel mai fericit caz) ale părinților și copiilor pentru a explica diferența dintre acestea.
🤦♀️cucu-bau în grădi sau recompensarea isteriei copilului cu apariția mamei
VS
🎯 punerea bazelor autonomiei copilului prin reguli sănătoase bazate pe comunicare și prezență împreună cu acesta într-un spațiu tranzitoriu în care copilul are ocazia să învețe și să experimenteze distincția mamă – educator, astfel încât să nu o caute pe mama în locuri în care acest rol nu există.
Există o alternativă sănătoasă cu scopul adaptării treptate pentru grădi, o provocare reală, mai ales în contextul pandemiei. Durata este diferită pentru fiecare copil în parte, așa că este important să iei în calcul timpul necesar vouă (nu se întâmplă separat de mamă) pentru a face acest transfer și salt benefic în dezvoltarea emoțională echilibrată a copilului tău!
Și copilul tău poate avea un start la grădi fără frică!💗 Acest lucru e cert și cine a stat suficient de mult timp pe la noi a observat felul în care s-a reglat acest lucru chiar și pentru familii care au făcut inițial altă alegere. Este o balanță pe care fiecare familie o reglează pentru sine.
Unul din motivele pentru care am pornit acest proiect și cel mai important, de altfel, a fost nevoia aceasta identificată inițial la noi, în familie, când băiatul meu cel mare avea 1 an si 4 luni. Am avut ocazia de atunci (apoape 6 ani deja) să urmăresc evoluția mai multor familii și, dincolo de studiile și materialele parcurse pe subiect (pentru că sunt lucruri dovedite științific și cu practică solidă de zeci de ani în alte țări), sunt lucruri care se întâmplă în realitate, doar că este nevoie de timp. Să crești copii este o sarcină importantă și prezența într-un trib, cu viziuni comune asupra subiectului, este un sprijin real și mă bucur și vă mulțumesc că ați ales să ne însoțim pe acest drum! Lucruri minunate se vor întâmpla pentru fiecare!
Pentru cei care abia acum ați ajuns pe pagina noastră, „Sfrede”, cum i se spune adesea Podului lui Sfredeluș, este un spațiu de tranziție sănătoasă între ipostaza de acasă și cea a primei zile de grădi.
Adaptare treptată, așa cum o înțelegem noi și o promovăm în rândul celor care ne vizitează, presupune un transfer simbolic lent care se face de la mamă la trainer/ educator, într-un sens extins, care îi dă posibilitatea copilului de a face distincția, în ritmul lui, între cele două instanțe, înaintea primei zile de grădi.
Participarea la activități împreună cu cel mic întărește comunicarea dintre mamă și copil prin limbaj (de orice natură ar fi acesta) și relația, pe cale de consecință, astfel încât desprinderea să se întâmple în mod natural și într-un mediu considerat a fi sigur de cel mic, prin prezența mamei. În felul acesta, în momentul în care copilul va intra pe poarta grădiniței nu va avea așteptarea să o găsească pe mamă acolo, fiindu-i clară diferența dintre rolurile de educator și de mamă. Va cunoaște faptul că educatoarea este acolo pentru a-l educa și a face activități cu el, nu pentru a-i fi mamă, și nu va încerca să identifice rolurile materne și paterne într-un loc în care acestea nu există.
Este posibil ca și copilul tău să meargă zâmbind la grădi și să nu trăiască angoasa separării față de mamă! Poți și tu să pui treptat bazele unor reguli pornind de la o comunicare cu sens și înțeles pentru el, într-un mod potrivit dezvoltării lui armonioase. Vei găsi în Pod o comunitate de părinți conștienți, informați și implicați în procesul devenirii copiilor lor, prezenți alături de ei pas cu pas!
Vă invit în Pod! Este minunat să fii parte dintr-un trib atât de fain!
Aștept cu nerăbdare să citesc experiențele voastre privind proprii copii, care au participat la evenimentele noastre. Vă invit să împărtășiți gândurile și întrebările voastre în comentarii în grupul Cafeneaua Părinților – comunitate online!
Elena Burlănescu
Președinte fondator și trainer senior Podul lui Sfredeluș